Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Elfte September

Kategori: I min egna värld

Vet ni hur jag kommer ihåg hur trädet "Lind" såg ut? Jag gick nämligen i åk 3 på källskolan och vi fick lära oss om en massa träd på naturkunskapen. När fröken sa att trädet hette Lind så kunde jag inget annat än att tänka på Anna, hon som höll på med politik och sånt- och blev mördad. Mördad. Vilket starkt ord det var. Hennes död var så hemsk och sorglig. Knivstucken i mage, bröst och arm när hon shoppade på NK. Jag tog detta så hårt (även att jag inte vissta vad hon snacka om eller nästan ens vem hon var) att jag ritade henne och hela händelsen i min dagbok och skrev om hur sorgligt det var att en människa hade dött. Jag hade ett sånt medlidande. Nu när jag ser tillbaka i min dagbok så måste jag säga att det känns lite patetisk att jag skrev om det osv, men det var en händelse som vi svenska folket kommer minnas. 
 
Något annat som hela världen kommer minnas är ju 9/11 World Trade Center. Just då när jag fick reda på händelsen så befann jag mig på etage tre i vårt hus i Israel. Jag minns att jag stod och kollade på en tavla och tänkte på alla människor som var i de skyhöga husen. Mer minns jag inte, förutom att det var kallt att stå på stengolvet.
 
 
 
 
Igår så jobbade jag 09-23, och gör samma sak igen idag! 
Var ju på intervju på carlings igår också, och det gick väldigt bra tycker jag! Hoppas dom gillade mig mest av alla sökande 😍😍😍 . Visade dom min idolaudition- vilket dom avguda. Haha
 
 
 
 
 
 
Share on Facebook

Kommentarer


Kommentera inlägget här: