Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Dag 5 - Platser och länder jag besökt.

Kategori: 30 dagar

Finns det något bättre än att resa och upptäcka nya platser? Älskar att få se andra kulturer och träffa människor. Ibland är det sjukt att tänka på att det är samma planet vi alla lever på, trots att det kan kännas som två helt olika världar. T.ex när jag var i Indien 2010. Är det ens MÖJLIGT att det finns så mycket fattigdom? En resa som verkligen öppnade ögonen. 
Har även bott i Israel som kid. Älskar det landet, har varit där ca 10 ggr nu. Kan åka dit tusen gånger till!
Är otroligt sugen på att åka till Irland, Portugal, Australien eller nånstans i Sydamerika som nästa resemål :)
 
 
 
På kommande lista står först landet, sen är det städer jag besökt (jag räknar inte länder eller städer man bara åkt igenom eller mellanlandat i haha)
 
Sverige- inkl Gotland och Öland
Norge- Oslo, Tønsberg och Skibotn
Finland- Karesuando
England- Plymouth, Burmingham, Manchester, Brighton och Taunton
Frankrike- Paris
Österrike- Zell am See
Schweiz- Neuchâtel
Tyskland- Nürnberg
Holland- Drachten
Italien- Rom, Venedig och Sperlonga
Cypern
Grekland- Rhodos, Samos och Kalamata
Israel- Jerusalem, Tel-Aviv, Eilat, Haifa, Jericho, Döda havet, Betlehem, osvosvosv hela landet
Indien- Kolkata och Dumka
Kina- Bejing och Shanghai
Hong Kong
USA- Orlando, Daytona Beach, New York
 
Som ni säkert såg på gårdagens inlägg så har jag en karta i taket ovanför min säng. Det är så himla nice och vakna varje morgon och kolla ut över hela världen och ba: "hmm, vad vill jag åstadkomma idag?" haha
 
 
 
 
Här kommer några FÅ bilder av vissa ställen jag varit på! Har tusentals bilder, men det får bli dessa :)
 
 
 
 
Indien, Dumka 2010
 
 
Kina, Bejing (Kinesiska muren) 2011 
 
 
Kina, Shanghai, 2011
 
 
Honk Kong, 2011
 
 
 
Frankrike, Paris (ungefär såhär var min känsla att vara uppe i Eifeltornet), 2012
 
Spanien, Barcelona, 2009 (haha kolla in den enorma räkan bakom mig och Evelina)
 
Spanien, Barcelona, 2009. Vet inte vad jag sysslar med
 
USA, Daytona Beach. Älskar dessa foton på mina bröder! 2007
 
USA, träffade på spider man i New York
 
SWEDEN, Åre 2011
 
Öland 2010
 
Israel, Tel Aviv, 2013
 
Israel, Jerusalem, 2013 (Danielle fick mig att skratta åt något haha)
 
 
Share on Facebook

Kommentarer


Kommentera inlägget här: