Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Strävan framåt

Kategori: I min egna värld

Kom nyss hem från en powerwalk som varade i två timmar. 13 000 steg. Så himla fett. Red Lights av Tiësto gick på repeat hela den tiden. Verkligen hela tiden. Den låten är så ofantligt bra!! 

I mitt huvud denna vårdag så tänker jag på hur min glädje kan försvinna för att man kan ha för bråttom med något. Typ som med musiken, flytta hemifrån eller resa runt hela jordklotet. Vad man än gör just nu så vill man göra ALLT, precis NU!!! Och ja, självklart vill jag gärna stå och performa inför massa människor NU, eller typ resa till massa nya ställen, NU! Men i alla dessa viljor som jag kan skymta längre fram på min väg så blir jag inte lycklig av att jag inte ser vad jag står i just nu. Hur ser min omgivning ut där jag befinner mig i livet, egentligen? En fjäril flyger förbi mig och jag ler. Vårens tecken börjar komma och det finns så mycket vackert omkring mig. Inte bara naturen, utan även vännerna, familjen, plugget och charmen att vara lite fattig för att man håller på att söka jobb. 
Vet inte riktigt hur jag ska avsluta detta inlägg. Det är verkligen på gott och ont att man strävar framåt väldigt mycket. Man måste hitta en balans på vad som är nu, och vad som ska komma helt enkelt. 

Allt har sin tid och jag har inte bråttom någonstans. 


Share on Facebook

Kommentarer

  • Abba säger:

    Bra skrivet. Njut av livet idag:-))

    2014-03-14 | 16:57:53
  • ChrisBoids säger:

    What are the best Alternative Investment Managers in the United States like Alpha Z Advisors http://www.alphazadvisors.com - best Alternative Investment

    2019-03-27 | 07:01:30

Kommentera inlägget här: