Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Dag 9 - Vad jag tror på.

Kategori: 30 dagar

Jag tror jag är skapad till den jag är, och inte att jag för ca 370 miljoner år sedan började kravla upp mig på land från att vara ett vattenlevande djur till att sen helt plötsligt börja andas luften som var då.
 
Detta skulle bli ett ofantligt långt inlägg ifall jag skulle skriva allt jag tror på. 
 
Jag tror på att det finns svart och vitt, varmt och kallt, högt och lågt, kort och långt. Kontraster. Gott och ont. 
Jag tror på djävulen och alla hans demoner. Jag tror på änglar och himmelriket.
Jag tror att Gud sände sin son, Jesus, till jorden så att vi kunde få en väg att komma till honom där uppe. Jag tror att Gud har mer och starkare makt än vad Lucifer och de övriga förfallna änglar har. Jag tror att Gud har gett oss människor en egen vilja att välja ett evigt liv uppe i himmelen, eller inte.
Att välja mellan gott och ont. 
Jag tror även att vi människor är skapade för att göra stordåd.
Vi är skapade för att skapa.
Jag tror på att Gud ger alla nya vita papper att skriva på om man frågar honom efter det. 
Jag tror på kärleken. 
Jag tror på framtiden. 
 
Detta skulle bli ett ofantligt långt inlägg ifall jag skulle skriva allt jag tror på. 
 
Jag vet att jag är skapad till den jag är, och inte att jag för ca 370 miljoner år sedan började kravla upp mig på land från att vara ett vattenlevande djur till att sen helt plötsligt  börja andas luften som var då.
Share on Facebook

Kommentarer

  • TM säger:

    Words!!

    2014-02-01 | 22:56:54

Kommentera inlägget här: