Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Dag 8 - Min dag, detaljerat.

Kategori: 30 dagar

Jag tar 06:30 bussen från stan eftersom jag missade sista bussen hem efter Reccemottagningen på Stockholms nation kvällen/natten innan. När jag kom hem åt jag frukost samtidigt som jag packade väskan till dagens musikvideoinspelning samtidigt som jag smsade med alla inblandade människor.
En timme senare befann jag mig hemma hos Anna där vi sedan åkte vidare till studion där filmgrabbarna väntade. Makeupartisten Emma började sminka mig och efter ca en timme i sminkstolen började vi bli klara. Strax efter 12 var alla scener på mig filmade och vi skulle nu åka hem till Anna igen för att göra lunch. Men innan det stannade vi på stan en snabbis, för att handla några grejer. Stötte även på Evelina när jag gick på stan med mitt spacklade ansikte av makeup.
Väl hemma hos Anna börjar vi laga mat men så måste jag åka och lämna några föremål grabbarna ska filma till videon. Så jag lämnar Emma och Anna och drar in till deras kontor där Robin möter mig och tar lådan som är fylld av poslin.
Påvägen hem så hör jag av mig till Julia. Jag svänger förbi hennes hus där vi börjar laga lunch tillsammans. Vi drack också te. 
Vid fyratiden skulle hon åka och gymma, så då åkte jag hem och började kolla på ett avsnitt PH i väntan på att Matilda skulle komma med bussen. 
Jag åker och hämtar henne på busshållplatsen, och när vi kommit hem till mig fixar vi te och skär upp olika frukter som vi äter samtidigt som vi pratar i timmar. Ljusen lyser upp vår omgivning. 
Efter ett tag blir vi bra hungriga och vi bestämmer oss att göra lax i ugn samt koka ris. Vi improviserar även en egen sås som blev OTROLIGT god. Blåmögelostsås. 
Under tiden maten tillagas dukar jag upp i finrummet med ca 20 st levande ljus på bordet. Kandelabrar, ljusstakar, värmeljus etc. Magiskt. Tillsammans med glasen på hög fot och silverbestick. 
När maten serveras slog jag på soundtracken till Pirates of the Caribbean. Vi befann oss i en film. 
Maten smakade helt underbart.
Vi gick upp och la oss på min säng för att smälta maten lite, samtidigt som vi klippte ihop ett par filmer som vi filmat under middagen som vi sedan la upp på instagram.
Klockan närmar sig nio och vi hoppar in i bilen för att Matilda ska hinna med bussen hem. Precis när vi kommit till hållplatsen åker bussen förbi oss. Så det blir att jaga bussen en bit. När jag släppt av Matilda tar jag en "senväg" hem, mest bara för att få köra runt lite själv på de små skogsvägarna som finns i trakterna. 
När jag kom hem tog jag bort sminket och borstade tänderna. Satte telefonen på "Stör ej" och somnade. 
 
 
Share on Facebook

Kommentarer


Kommentera inlägget här: