Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Frida

Kategori: Allmänt

Har nu sagt hejdå till en väldigt fin vän, Frida, som ska ta sitt pickpack och flytta till Amsterdam. Jag är så himla glad att du gör det, men också ledsen att du lämnar staden Uppsala. Det ska bli så spännande att få se dig ta ett steg ut för att testa sina vingar och börja ett nytt kapitel. Jag ser framemot att få hälsa på dig. Jag ser också framemot att få se dig blomstra tillsammans med alla vårblommande tulpaner som finns i Amsterdams parker som du pratat om. Jag kan se det framför mig hur du sitter i en av dom och läser roman efter roman. Jag kan också se hur du sitter vid ditt köksbord med öppet fönster rökandes på en cigarett samtidigt som du funderar på nästa ord i din anteckningsbok, och med jämna mellanrum greppar du tag i vinglaset och ser ut över staden, kvarteret, gatan som du nu bor på. Tänk på mig lite då och då. Jag kommer sakna dig. 
 
 
Du är bäst. 
 
Share on Facebook

Kommentarer


Kommentera inlägget här: