Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Dag 11 - Något jag är beroende av.

Kategori: 30 dagar

Men hur definierar man en drog?
 
 
Jag är beroende av ett vitt pulveraktigt ämne, och då snackar jag inte om kokain eller nått sånt. Nämligen socker. Fy alltså. När ska man sluta hitta sig själv vid skafferiet och frossa kakor? Egentligen så är det med allt som man kan äta. Jag vill bli mätt, och lite till. För att det är gott. Livsfarligt.
 
Något annat jag är beroende av är musik. När jag hittat ny musik eller har fått flera favoritlåtar samtidigt så vill jag kunna lyssna på alla i samma sekund. Jag bara MÅSTE ha ljudvågorna dansande mot mina trumhinnor.
 
Av dessa så kan jag ju säga att musik är en bättre drog än socker. Vet inte vad jag ska skriva mer eftersom jag är så trött. Men ja, man måste passa sig för att inte bli beroende av saker och ting
 
Update:
Men sen så fick jag en tanke ifall mitt beteende om att ständigt göra något vettigt är en drog eller om det bara är ett "osunt" beteende. Ett tillfälle från förra sommaren jag minns speciellt:
Jag låg hemma och var förkyld, mitt i sommaren. Jag hade feber och började svettas så fort jag rörde mig. Men istället för att bara ligga hemma och dega så blev jag otroligt stressad och kände att jag måste lära mig något nytt. Eftersom, man kan ju inte bara vara hemma och inte göra NÅGONTING? Så det blev att åka till Barnens Hus för att köpa tre jongleringsbollar. Jag ställde mig vid min sängkant så att bollarna skulle falla i min säng när jag tappade dem. Orkade närmligen inte böja mig ner till golvet. Med feber, huvudvärk och rinnande svett så lärde jag mig att jonglera. 
Såhär är jag hela tiden. 
Jag måste ständigt lära mig eller testa något nytt. På gott och ont. Kickarna av att se ett resultat att man klarat av, t.ex när man lyckas med ett trolleritrick man tränat på länge, bränna upp i 220 med bilen, sy en klänning, eller bara när man åker båt och ser på målnen och börjar googla molnfysik. Haha en dag i höstas vaknade jag med frågan "Vilka frekvenser har knapparna på en telefon? Vilka toner är det?" i mitt huvud. Efter lite googlande så hittade jag det. Äntligen kunde jag och min otroliga nyfikenhet släppa frågan. Haha
Vet inte om detta är som en drog jag själv skapat, eller om detta bara var ett sidospår. 
 
Om du själv vill veta vilka toner det är när du ska ringa någon kan du klicka här http://www.g-holbeck.com/elteknik/indextddtmfnie.htm lol
 
Share on Facebook

Kommentarer


Kommentera inlägget här: