Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Dag 2 - Vad jag drömmer om.

Kategori: 30 dagar

Vad jag drömmer om? 
 
Att få se hela planeten Tellus med mina egna ögon. Kunna flyga. Äga en egen ö. Bli en framgångsrik designer imom det grafika och/eller mode. Ha en kropp som Beyoncé. Uppfinna något som gör succsé. Starta en välgörenhetsorganisation. Bli skådespelare. Äga flera hus och lägenheter runtom i världen. Ha ett privatflygplan. Kunna äta hur mycket mat och sötsaker jag vill utan att lägga på mig. Kunna tala, läsa och skriva alla språk. Vara nyhetsreporter. Vara en röst i en barnfilm. Vara grym alla instrument. Klara av en "Iron man". 
 
Vad jag drömmer om? Låt oss vända på frågan: Vad drömmer jag inte om? På den nivån är det.
 
Jag drömmer ofantligt mycket. Både realistiska och orealistiska ting. En riktig drömmare. Ibland tycker folk jag är naiv och ber mig att lägga ner. Fast nej, det är därför jag finns.
Något jag drömmer mest om, är att få se andra människor att drömma större om sig själva och sina liv. Det spelar ingen roll om vart man är uppvuxen eller om vart man befinner sig just då. Man kommer alltid komma till sina mål, och längre. Det är viktigt för mig att se människor sträcka sig och passera mållinjen för att sedan få medalj efter medalj runt sina halsar. Det ska vara knökat med människor på förstaplatsen på prispallen.
Detta vill jag göra i kombination av det jag älskar mest. Musik. Att preforma. Jag drömmer om en publik där jag inte ser ett slut av människor. Alla har uppsträckta händer. Alla sjunger med i texterna och melodierna som en gång formats i huvudet. De sjunger om att drömma stort, att de kommer att lyckas, att det inte finns några gränser och att de är starka. Jag drömmer om att lyfta människor genom min musik. Jag drömmer om att få se denna värld formas till en aning mer hoppfull värld där människor vågar göra dåd av de talanger och gåvor de har inom sig.
 
Jag drömmer även om att få träffa mannen jag ska spendera resten av mitt liv med. Någon att ge all min kärlek till som finns här på jorden. Jag drömmer om någon som alltid kommer att stå vid min sida. Jag drömmer om en bästa vän. Jag drömmer om att snart få träffa honom. Hur töntigt och klyschigt det än låter. Jag längtar verkligen efter honom. Jag längtar efter att vi tillsammans ska få starta ett äventyr här på jorden som sedan fortsätter uppe i himmelen och i all oändlighet. Där kommer vi vandra på gator av guld med Gud och alla sjungande änglar. 
 
Vad jag drömmer om? Låt oss vända på frågan: Vad drömmer jag inte om? På den nivån är det.
 
Skriv ner dina drömmar, mål och tankar. Dina idéer. Saker du vill göra, besöka eller skapa. Det är viktigt att ta vara på varenda tanke som far genom huvudet, och som påverkar dig positivt.
 
 
Några bilder på min framtida arbetsplats lol
 
 
 
 
 
Share on Facebook

Kommentarer


Kommentera inlägget här: