Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Mary Kay- Norge

Kategori: Mary Kay

Efter att ha varit Fristående hudvårdskonsult i Sverige i ca ett år så har jag nu avklarat min första hudvårdsklass här i Norge! Det har varit en utmaning att lära känna folk och börja boka, men nu känner jag att det börjar släppa lite!! Gjorde en ny beställning igår, samt fick nya makeups och klasser bokade! Är så glad!!
 
För att lära känna nya människor i en stad jag aldrig varit i förut så har jag t.ex när jag varit och handlat diverse saker till hushållet, kläder eller vad som helst satsat på att få god kontakt med expediten. När jag betalat och ska precis gå där ifrån så har jag "råkat komma att tänka på" att jag jobbar ju med hudvård och makeup och undrar ifall hon skulle vilja få ett par prover så jag kan få höra vad hon tycker. Och självklart vill hon det, men för att hon ska få proverna så behöver jag hennes nummer, och vipps så har jag en ny kontakt! Det krävs dock lite av en själv att göra detta, men jag har lyckats bra tycker jag!
 
Men något som nästan gjorde mig ännu gladare idag var att en av mina vänner, Ragna, tog steget att bli konsult!! Jag är sååååå glad för hennes skull!! Ragna kommer verkligen rocka sönder. Den bästa glädjen är att få göra andra glada och få känna att man faktiskt gjort en skillnad för en annan människa! Oslagbar känsla.
 
Jag älskar verkligen mitt jobb. Jag älskar verkligen mitt Mary Kay.
 
 
 
 
Share on Facebook

Kommentarer


Kommentera inlägget här: