Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

I brist på andra att ta hand om

Kategori: I min egna värld

Om man lägger gröna linser i blöt så börjar dom att växa! Detta visade mamma mig. Så för ett par veckor sedan så "planterade" jag dem, och dom började växa så det knakade (bokstavligen). Jag brukar blanda i sånthär i maten eftersom det är väldigt nyttigt och man mår bra av det :)
Men efter ett tag så började dessa groddar bli så stora så jag började få känslor för dom (haha). Jag ställde dem i fönstret och vattnade dom och tog hand om dom det bästa jag kunde. Igår var jag till och med i en inredningsbutik för att köpa någon slags glasskål till groddisarna! haha 
 
 
Satte ett rep runt som så groddisarna skulle hålla ihop bättre
 
 
 
Såhär mådde grodisarna när jag kom hem efter att ha varit borta en helg.. :(
 
 
Men med lite vatten så piggnade de snabbt till!
 
 
 
Här är glasskålen jag köpte åt mina må hjärtan 
 
 
Haha så ironiskt inlægg egentligen hahah. 
Share on Facebook

Kommentarer


Kommentera inlägget här: