Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Follow Positive vs Unfollow Negative

Kategori: I min egna värld

Överallt så följer man ju människor. På instagram, twitter, facebook och bloggar. Och man följer ju dessa människor av en anledning- antingen så är man intresserad av vad dom gör och tycker, eller så blir man inspirerad av det dom gör och är. Men vissa följer man, bara för att följa.
 
Vad gör man om ens kompis bara skriver en massa meningslösta negativa ting på medier? För.. det värsta som finns är ju att man avföljer någon som man hänger med IRL. Det finns appar som agerar dektektiver över dina följare för att hålla förstorningsglaset över dem, och har i uppgift att bränna sönder dem där under när solens starka strålar kommer samman. 
 
Jag har slutat följa vissa. Varför? I ett av fallen så skrev hon ständigt på sitt twitterflöde om hur mycket hon hatade alla som avföljde henne. Moget? Tyckte jag med. Tio tweets efter varandra i versaler av aggretion och ilska (och aningen seriös skämtsamhet). Och ja, att jag fortsatte följa henne just då var inte så konstigt: jag ville ju inte att hon skulle skriva så om mig som hon gjort om alla andra som unfollowade henne. 
Men tillslut kom dagen då jag hade fått nog. Jag hade inte råd att bli fylld av negativitet som jag inte kunde ha kontroll över- till en viss del. Jag tog modet och klickade på avföljknappen. Vilken lättnad. Äntligen kan jag se alla andra kompisars roliga, trevliga, ironiska tweets.
Äh, låt henne skriva skit om mig ifall hon inte har något annat bättre för sig. 
 
Jag tror det är ofantligt viktigt med vad man läser och matar sig med ögonen. Det som kommer in, kommer förr eller senare ut.
Jag vill vara positiv, och ge vidare av den positiviteten. 
 
MEN, hur kommer det sig att av vissa människor så finner man bara avsky av att veta vad dom gör, äter, har på sig eller vem dom är med? Och ändå så bara MÅSTE man följa henne/honom. Lika bra att jag erkänner, för både dig och mig. Iband kommer jag på mig själv att när jag går in på någons profil eller blogg så blir jag bara arg och irriterad. Fy vad jag ogillar denna person, hemsk som jag är. Kanske är det för att vi går skilda vägar från det verkliga livet eller att det hänt något i det förfluta som bara fått slå djupa, ilskna rötter och som inte vill dras upp och ta itu med.
Men faktum är att det är ju en själv som skapar det negativa. Personen i fråga har ju inte bett just dig att gå in på han/hennes sociala media och klicka runt. Jag tror många av oss gör det mest bara för att få utlopp för vårat kontrollbehov eller liknande.
Varför? "Jag bara måste".
Varför följer du personen? "Jag bara måste".
Nä, Ester (och du som läser detta), det måste du faktiskt inte. Du väljer helt själv. Du väljer själv vad du ska fyllas av och hur mycket utrymme saker och ting ska få ta upp i din hjärna och liv. Du bestämmer själv om du vill tänka positivt eller negativt. 
Du bestämmer själv. Helt själv.
 
 
En kvällstanke bara.
 
 
 
Snart åker jag hem från jobbet. Jobbat 09-23 då. Fett med cash!! Samma visa imorn!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Share on Facebook

Kommentarer


Kommentera inlägget här: