Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Coldplay

Kategori: Musik

Coldplay är definitivt ett av mina favoritband. Deras musik passar alltid in och blir aldrig omodern. Hösten 2012 var jag och min vän Marielle i Stockholm där dom då hade konsert.
Efter 7 h väntande på att få komma in och två förband senare så stod äntligen hela bandet Colplay på den gigantiska scenen som bara skrek Mylo Xyloto (deras senaste album). Klotter i alla neonfärger med texter som bara spred kärlek, glädje och budskapet att livet är underbart. Under två hela timmar då konseren höll på så fanns det inte en enda låt jag inte grät till. Ja, jag grät verkligen hela tiden. Trodde aldrig jag skulle vara ett sånt fan som stod längst fram och bara grina, grina och återigen grina. Maskaran fanns inte på mina ögonfransar. Inte heller på mina kinder. Maskaran befann sig som ett grått tunnt lager från käkbenet och ner på halsen och mellan brösten. Det såg ut som skäggväxt alltihop. Haha så sjukt. Lätt en av de bästa momentsen i mitt liv. Efter att ha lyssnat på colplay i ca 8 år så är det inte konstigt att man står och gråter sönder när man ser dem som alltid funnits där, spela musiken som slagit så djupa rötter i en själ. I fina och svåra tider. När vissa låtar spelades var det som att djupa sår som ville läkas bara slets upp igen, medans andra låtar läkte bättre än någonsin. 
 
Obeskrivlig upplevelse helt enkelt. 
 
 
Här är deras senaste låt som även är med som soundtrack till filmen Hunger Games!
 
 
 
Coldplays låt "Fix you" lär ju vara en av de bästa. Speciellt när gitarrsolot kommer in i låten, då känns det som att man kan springa i evigheter och man känner sig som en riktig vinnare. På riktigt.
 
 
 
Share on Facebook

Kommentarer


Kommentera inlägget här: