Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Bra avslut på helgen

Kategori: Allmänt

I fredags var jag på FRIK. Där träffade jag mina nya kompisar Martin, Halvor, Martine, Sara osv. Det är kul att jag börjat bli känt med folk!
 
 
Jobbade 09-23 på lördagen. Så på söndagen tog jag verkligen en riktigt lång sovmorgon, sååå skönt! Samtidigt som regnet piskade mot fönstret och vinden nästan rev loss husets tak så låg jag under det varma täcket,  smuttandes på en kopp te och kollade på film. Hur mysigt var inte det på en skala?
 
När vändret lugnat ner sig så snörade jag på mig joggingskorna och var ute i ca en timme och bara pumpade in positiv enegri av musiken som dunkade i mina öron. När jag väl kom hem igen så tog jag tid att städa våningen, tvätta, duscha och laga mat. Tiden bara rann iväg och jag fick det otroligt stressigt för att hinna med bussen som skulle ta mig till kyrkan den eftermiddagen! Jag kom ut ur huset i god tid och skulle hinna till busshållplatsen med bra marginal. Men, såklart så är bussen tre minuter för tidig denna gång, så jag ser den åka iväg- utan mig. Nästa buss går om två timmar. Sämst. Ska jag lifta? Äh. Jag vände på klacken och gick hem igen och åt maten jag lagat som jag inte hunnit äta upp innan jag drog. Kollade yttligare på en film och tiden var inne för ett nytt försök att åka buss. Denna gång var bussen 5 min sen. Bättre det iallafall. När jag kom till WOM (kyrkan) så var Gine och Stuart där. Träffade även Sara, som jag hade träffat fredagen innan. Hon är också svensk. 
Efter kyrkan skjutsade vi hem Stuart på Nøtterøy, där vi även gick in för att se hur han bodde. När jag och Gine kom hem satte vi oss i soffan med tända ljus, blåbärsmuffins, rött vin och choklad som hon köpt på taxfreen när hon åkte färja tidigare i helgen med Stuart, hans bror och hans tjej. Där satt vi och pratade i timmar om sånt som bara vi kan prata om, och förstå. Av alla de sju miljarder människor som finns på detta jordklot så är det ingen slup att jag träffat just henne. 
 
 
Share on Facebook

Kommentarer


Kommentera inlägget här: