Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Vi inte gjorda för att ge upp

Kategori: Allmänt

Dom kastar sten. Dom ignorerar. Dom vill inte vara med dig, eller ens ha något med dig att göra. Du känner dig svag. Du känner dig sönder. Du känner att du inte pallar mer. Mörkret faller och dimman kommer. Du kan inte längre se din väg som du så länge vandrat på, och som du tidigare emellanåt kunnat se målet på. Du är ensam. Nej fy vad jag inte orkar gå längre. Jag har all rätt att bara lägga mig ner och lägga av.
 
Men vet du vad? Sanningen är att det bara är vi själva som förlorar av att tänka på detta sätt. Visst att man ramlar, men hallå, tagga till! Upp med dig! Prove them wrong. Det är dags för revansch! 
 
Vi har fått fysiska muskler, likaså har vi fått psykiska muskler. 
 
Jag minns hur jag i våras sa till min kompis "shit vad jag älskar livet!! Allt går så himla bra just nu, nästan FÖR bra!! När kommer det motgångarna egentligen? Jag är fett taggad på att bara slå ner dom!"
En vecka senare fick jag äta upp dom orden. Jag låg på hennes säng och grät hysteriskt för att mitt liv rasat samman av en och annan anledning, och var inte längre ett dugg taggad på att möta bergskedjan som kommit i min väg.
 
 
När jag känner att mitt liv håller på att mista sig självt, så brukar jag kolla upp på stjärnorna för att få ner fötterna på jorden igen. Det fungerar varje gång. Jag fylls av en sådan ro. Jag fylls av en tröst. Det som rör sig innanför mitt skallben är inte så enormt som man själv tror att det är. 
 
Vi människor är inte gjorda för att säcka ihop. Vi är inte gjorda för att förlora. 
Vi är starka. Vi är vinnare- hela bunten av oss. Vi klarar av mer än vad vi tror.
 
Ge aldrig aldrig aldrig ALDRIG upp. Aldrig någonsin. Det finns inte ens på kartan.
Om du känner att du är på väg att göra det, vad det än gäller, se till att radera och ta bort allt negativt i din vardag. Det kan vara musik, tidningar, program eller statusuppdateringar från olika människor som ständigt kastar ur sig negativa ting. Du har inte råd att bli påverkad av dessa. Du är bättre än så. Sluta lyssna och ta in av negativa faktorer helt enkelt.
Lyssna istället på dom som inspirerar, gör dig glad och vill dig väl. Se på det som du känner ger dig färg på in och utsida. Gör något som gör att du känner dig som en riktig vinnare! Jag brukar snöra på mig joggingskorna och bokstavligen PUMPA in positivitet ifrån musiken jag lyssnar på. Ibland är det ofantligt jobbigt att tvinga sigsjälv till något. Jag brukar till och med gråta för att det är så jobbigt att själv ta tag i sitt egna nackskinn. Men ibland är det är inget snack om saken, det är bara att göra det.
Hitta ditt sätt att bli mer positiv på! Det kan vara att skriva, gymma, måla, lyssna på musik, stå på händer, laga mat eller lyssna på någon klok vän eller någon kändis du ser upp till.
 
Dags att finta motståndaren, och det med ett leende.
Du är stark.
 
 
När jag lyssnar på dessa låtar känner jag mig som en riktig vinnare och att ingetnigt är omöjligt:
 
 
 
Share on Facebook

Kommentarer

  • Ragna säger:

    Du är så himla bra Ester. Massa kärlek till dig.

    Svar: Åh tack Ragna!! :*
    Ester Lahti

    2013-10-06 | 20:31:14
  • Eleonora Lahti säger:

    :) Love it!!

    Svar: Tack mamma :*
    Ester Lahti

    2013-10-06 | 22:28:06
    Bloggadress: http://mylivingroom.blogg.se

Kommentera inlägget här: