Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Positivt

Kategori: I min egna värld

Tänk positivt.
Skriv positivt.
Prata positivt.
Tala positivt.
 
Var positiv.
 
 
Jag hittade mig själv gråtandes på sängen för en stund sedan. Jag har så ont i huvudet. Stressad, ledsen och trött. 
Medans jag låg där under lejopardfilten med ett ljus lysande vid min sida så tänkte jag på allt jag vill uppnå i livet. Bara tanken på den oändliga listan får mig att känna mig svagare i just denna stund, som att alla mål är miljontals mil ifrån mig. Jag tror den tanken skrämmer oss alla.
Men mitt i en snyftning så var det som att en strålkastare kom över mig och jag kunde inte längre gömma mig i skuggorna av självömkan. Ester vad sysslar du med? You better get started! 
Det är så sant. Vad väntar jag på? Det blir ju inte bättre av att försöka smita undan sanningen och låtsas som att man är för svag. 
Att jag spelat in min första egna låt är ett steg till målen på dendär milen. Att jag nu får bära en röd jacka i mitt Mary Kay är också ett sådant steg. Att jag flyttat hemifrån är rent fysiskt ett väldigt stort steg som till och med sträcker sig över en mil.
 
Steg för steg.
 
Det går alltid upppåt eller frammåt. Det är bara en själv som kan missa den detaljen ibland. 
 
Fattar inte hur töntig jag kan vara ibland. Hur kunde jag glömma allt positivt som jag åstadkommit? "Tyvärr" vet jag svaret.. Jag grät som ett barn för att det enda jag såg var de små negativa ting som jag stött på senast idag.
 
Tänk positivt.
Skriv positivt.
Prata positivt.
Tala positivt.
 
Var positiv.
 
Vägra vara något annat än positiv.
 
Share on Facebook

Kommentarer

  • Eleonora säger:

    Ester, jag beundrar dig. Du vet hur man lyfter blicken från gruset till bergen!

    Svar: Lärt mig av den bästa!
    Ester Lahti

    2013-11-01 | 00:11:04
    Bloggadress: http://mylivingroom.blogg.se

Kommentera inlägget här: