Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Lurad- TWICE

Kategori: Allmänt

Lureri 1:
Blev lurad av en av mina kompisar på pengar idag.
1. Hur kan man ens göra så? 2. Hur kan man ha samvete? 3. Hur kan en kompis göra så????
Det var nämligen så att jag sålde en biljett till honom och vi hade en deal. Men gång på gång så kom det saker och ting i vägen som gjorde att den inte kunde fullbordas. Jag var generös och jag gan honom nya försök x antal gånger. Efter över ett halvår så frågade jag ifall han kunde fixa fram cashen nu till helgen då jag ändå är hemma i Uppsala, men skyller på att han inte har tid att ses en minut, och att han inte har en bankdosa så han kan föra över pengarna. I tillägg till detta så har jag pratat med honom under hösten och brättat vilken helg jag är hemma så att allt verkligen kan bli gjort och bara få sätta punkt för denna deal.
Det är så himla sorgligt med människor som STÄNDIGT hittar på ursäkter. Hur kan dom ens leva med sig själva? Det är ju bara att säga sanningen. "Ester, jag har inte pengarna just nu, kan vi kanske göra upp en plan hur du ska få tillbaka dom?". Det fula är att han inte kan betala tillbaka mig, men samtidigt så går han och gaddar sig för 10k. Vad hände där? Seriöst. Jag blir förbannad.
Jag har iallafall lärt mig ngt. Deala aldrig utan att ha fått fullständigt betalt. STÅ PÅ DIG FÖR GUDS SKULL. Spelar ingen roll hur snabbt personen måste ha saker som är till salu. Du ska ha betalt FÖRST.
Om du är säljaren, är det dina villkor som gäller. 
 
 
Lureri 2:
I slutet på Augusti var jag på en nagelsalong i Göteborg. Jag hade haft mailkontakt med dem tidigare och bokade en tid. När man gör naglarna kan man välja mellan gele och akryl. Efter att ha frågat runt med mina vänner om vad som rekommenderas så beslutade jag mig att ha gelenaglar!
När jag kom till salongen sa jag att jag bokat tid för gelenaglar och han visade en lådsashand med de olika nageltyperna och formerna. Gelenaglar var dyrast på prislistan, men aja, det är det jag ska ha! Jag fick precis det utseendet jag ville ha och de jobbade på bra och var trevliga på stället! Jag berättade att jag aldrig hade gjort sånnahär naglar förut, så det var väldigt kul att se hur de gjorde för att få till så vackra naglar! Jag var jättenöjd med resultatet och kunde inte sluta känna och se på dem på väldigt länge.
 
Idag var jag på en såkallad påfyllning man ska göra då naglarna vuxit ut mycket. Jag ringde en salong i Horten och sa att jag hade gelenaglar att fylla på. "Inga problem!" säger norskan på andra sidan linjen.
När jag väl sitter i stolen framför nageltjejen så säger hon "Är du säker att detta är gelenaglar??" "Ehm... Ja det SKA vara det iallafall!" Sa jag och blev lite smått nervös. "Det här är verkligen inte gelenaglar..." säger hon. Inte? Vah? Vänta nu... Räckte det inte att jag sa till mannen på salongen i Göteborg ca 10 ggr att jag ville ha gelenaglar? Jag betalade ju till och med för det!
Fy vad irriterad jag blev. Jag är fortfarande det. Imorgon ska jag ringa dom i Göteborg och ge dem en utskällning att de gett mig fel tjänst och produkt, och samtidigt fråga hur dom vill lösa detta. 
Så himla lågt.
 
 
Men hur som helst! Nu när jag snackat skit och berättat lite ytligt om det som tyngt mig idag så är det dags att vända på steken. Man måste tänka såhär istället:
1. Jag är rikare, fysiskt och psykiskt, än han som är skyldig mig cash. Han har seriösa problem, det har inte jag. Tack o lov.
2. Jag har nu sjuuukt fina naglar och är MER än nöjd just nu!! 
 
 
 
En sak man bara måste lära sig är att det ALLTID kommer att finnas människor som utnyttjar och bara tänker på sitt egna. Riktiga parasiter med andra ord. Dom människorna är så ofantligt fattiga så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Och då menar jag inte fattig som i att inte ha några pengar alla gånger, jag menar mer att de är fattiga i sina själar och sinnen. Bara Gud vet vad som gått snett. 
 
 
 
Kära läsare, låt oss, du och jag, lägga handen på hjärtat och svära ed på att aldrig bli sådana människor som skapar problem som bara förstör och stjäl andras glädje. Samhället kommer bli en mycket finare och trevligare plats att leva i då ifall vi alla strävar efter att vara positiva och vilja alla runtomkring oss väl.
 
 
Share on Facebook

Kommentarer

  • Eleonora säger:

    Det är ju bara såååååå bra!!!!
    Heja Ester - och välkommen hem!!

    Svar: Tack mamma <3
    Ester Lahti

    2013-10-23 | 07:58:41
    Bloggadress: http://mylivingroom.blogg.se
  • Jaquline säger:

    Vaaa, nagelsalongen inför seminariet? Helt sjukt ju! Men härligt att du är nöjd nu iaf! Ses på måndag :D

    Svar: Ja precis! Jag är så förvånad över det, för jag var jättenöjd med allt! Sorgligt hur skenet kan bedra.Ja det gör vi!! Åh så jag längtar!! :D
    Ester Lahti

    2013-10-23 | 10:02:16
    Bloggadress: http://jaqulinee.blogg.se
  • Maria säger:

    Finaste du! Jag tycker du är fantastisk!!! Ska bli så kul att ses!

    Svar: Tusen tack Maria!! Ja så mycket jag längtar tills måndag!!
    Ester Lahti

    2013-10-23 | 10:03:51

Kommentera inlägget här: