Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Hemma efter en helg hemma

Kategori: Allmänt

Idag kom jag "hem" till Tønsberg idag efter att ha varit "hemma" i Uppsala torsdag-tisdag. När man har varit borta från hemstaden i ca två månader så har jag fått helt andra perspektiv på saker och ting. Jag levde i nuet varje sekund som gick. Jag har aldrig njutit så mycket av att spendera tid. Hur ska jag klara av att leva utan att andas den uppsaliska luften? 
Oj så mycket god mat och fika jag ätit. Träffat familj och vänner. Besökt kyrkan. Varit på unitmöte med Mary Kay. Spelat in en låt. Shoppat. Härjat i Uppsala och fått polisen efter mig, haha. Vilken helg med andra ord!
 
När tåget rullade in i Tønsberg så var det blandade känslor. Jag var taggad på att köra igång med alla mina jobb. Solen sken och jag lyssnade på vansinnigt bra och positiv musik. Men vem var det som skulle stå och vänta på mig på perrongen? Ja, mamma var det inte iallafall.
Ibland känner jag mig ensam och vill bara hem igen. Hem till alla bekvämligheter av att möta upp människor, få skjuts hit och dit, kunna låna bilen, ha färdig middag på bordet när man kommer hem och alltid ha en ren tvätt.
 
Igår så blev mamma Mary Kay konsult och det innebär att jag nu är Red Jacket!! Så himla fett!! Är sååå glad för det! Men i samma veva fick jag en avbokning av en klass jag skulle ha nästa vecka... då känns det som att man är tillbaka på ruta ett igen, eftersom jag är rätt beroende av varenda bokning just nu så jag fortfarande jobbar med att trampar upp stigen.
 
Ibland så undrar jag vad jag sysslar med, haha. HUR hamnade jag i denna stad av alla städer på detta jordklot? Ja, det är ingen slump att jag kom just hit iallafall.
 
xoxo
Share on Facebook

Kommentarer

  • Maria säger:

    Keep on keeping on, my friend! Vi hörs snart!

    Svar: Tack Maria! Ja det gör vi !!
    Ester Lahti

    2013-10-30 | 07:15:40
  • Mathias Ehrlin säger:

    Var faktsikt ruskigt kul att träffa dig även fast jag inte känt dig så bra innan. Du gjorde verkligen min dag! :)

    Svar: så bra haha :)
    Ester Lahti

    2013-10-30 | 10:53:41
    Bloggadress: http://mobilmathias.blogspot.com

Kommentera inlägget här: