Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

En dans på rosor

Kategori: Allmänt

Känslan av lycka. Känslan av framgång. Känslan av styrka. Känslor man måste ta vara på. Känslor man måste tvinga sig själv att inte tappa fokus ifrån. Adrenalinet som hjärtat pumpar runt i kroppen, får aldrig sluta. Jag vill leva såhär för evigt. Jag älskar livet i detta ögonblick. Människor ser mig. Människor tror på mig. Människor uppskattar mig. Människor vet att jag kan. Inte för att människor inte gjort det tidigare, det är förns nu som jag faktiskt vågar tro på det jag känner.
 
Denna text skrev jag för nån vecka sedan. Jag ljög inte. Jag menade varje ord. Jag minns hur jag kunde känna hjärtat slå för att jag var så upprymd av livet.
Men idag, känner jag motsatta.
Jag är stressad. Ensam. Ledsen. Frustrerad. "Livet är inte en dans på rosor" brukar dom säga, och faktum är att det är sant, men det som inte sägs är att även törnarna finns med i bilden. Jag vet inte hur du är, men jag är så att jag kan pendla ofantligt snabbt mellan eufori och att vara nedstämd. 
 
Något intressant med den texten jag skrev är att jag skrev "tvinga sig själv att inte tappa fokus ifrån". Ordet tvinga. Ibland måste man verkligen tvinga sig själv. Just nu så orkar jag inte, men det är en helt annan sak. Om man orkar eller ej finns inte på kartan när det kommer till att bli tvingad. 
 
Vad vill jag säga med detta? Ibland måste man tvinga sig själv. 
 
Fett jobbigt tänker du just nu, och ja, då tänker jag också. Men när vi båda sprungit i mål kommer vi vara så sjukt nöjda. Jag lovar. 
Share on Facebook

Kommentarer

  • Eleonora säger:

    Ohh, yehh!! That´s life... ;(
    "Det är bara att bryta ihop och komma igen"
    Morgondagen har nya färger ;)

    2013-10-16 | 22:33:11
    Bloggadress: http://mylivingroom.blogg.se

Kommentera inlägget här: