Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Äntligen fredag!

Kategori: Allmänt

Eller vadå äntligen? Veckan har gått ofantligt snabbt och det känns som att hela veckorna är fredagar, haha. Jag kanske känner så för att jag inte har något plugg. Medans man ser sina vänner som pluggar vidare så känns det otroligt lyxigt att inte ha något som släpas med i både väskan och tankarna, vart man än går och gör.
Men samtidigt kan jag sakna det lite. När man hade plugg så visste man precis vilka sidor man skulle läsa och vilka tal man skulle räkna. När man stötte på ett hinder eller inte förstod någonting var det så konkret på exakt vad man skulle plugga lite extra på.
Men såhär funkar det inte utanför "det livet". Vad är det hemliga receptet för att bli väldskänd skådespelare? Artist? Regissör? Designer? Stadsminister? Det är inte alltid lätt att inte plugga heller..
 
Men hur som helst. Den första november ska jag börja plugga ljudproduktion på distans från mittuniversitet! Det känns askul och spännande att göra det, speciellt när det är något jag tycker ska bli intressant. Vi får se vad det leder vidare i livet efter det :)
Share on Facebook

Kommentarer


Kommentera inlägget här: