Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Ju mer man har, desto mer vill man ha

Kategori: Allmänt

Jag har kommit in i en konstig fas då det gäller mina naglar (ha ha). Jag vill bara ha längre och längre naglar och känner att den längden som dom har just nu är en "normallängd". Hur konstigt är inte det egentligen? Mina naglar är ca 1,5 cm längre än vad de egentligen brukar vara, och jag tycker att de är bara "normallånga"? Ester, wake up.
 
Om man drar detta steget längre, än att det bara ska handla om naglar, så kan man se ett mönster i människors beteenden. Ett beroende.
Dom som har mycket pengar- vill ha mer pegar. De som har ätit mycket mat- vill ha mer mat. De som tatuerat sig en gång- vill ha fler tatueringar. De som har ätit en kaka- vill ha massor av kakor. Listan är oändlig på det som man bara vill ha och ha och ha.
Jag har inte svaret på varför det blir så, men en sak vet jag, och det är att man måste passa sig för "jag vill ha mer" signalerna. Har du själv något som du är "beroende" av? Något som du bara måste ha mer och mer av? Om du väl lokalisterat ditt "beroende" så kan det vara bra att ta tag i det så fort som möjligt- innan de slår för djupa rötter.
 
 
Så... jag antar väl att jag fåt försöka hitta en balans med relationen mellan mig och mina naglar (haha). Annars kommer jag se ut som kvinnan på bild Nr 2- och det vill jag INTE.
 
 
 
En fråga: Hur får hon ens på sig kläderna? Hur äter hon? Tar på sig jackan? Och för att inte tala om hur hon lyckas ta på sin strumpbyxor????
 
 
 
 
 
 
Share on Facebook

Kommentarer

  • Eleonora säger:

    oj,oj… det vill inte jag heller

    Svar: verkligen inte :) ses snart <3
    Ester Lahti

    2013-11-20 | 21:55:54
    Bloggadress: http://mylivingroom.blogg.se
  • Maria säger:

    Åh fyy så äckligt! (inte du alltså, den andra…) Kloka ord för övrigt! Kram!

    Svar: haha ja så vill man inte se ut ;)
    Ester Lahti

    2013-11-21 | 08:07:31
  • Angelica säger:

    Viktigaste frågan är; hur lyckas hon dra på ärmarna över det där?!

    Svar: Haha exakt! Helt sinnessjukt!
    Ester Lahti

    2014-01-22 | 10:41:16
    Bloggadress: http://angelchanelle.blogg.se

Kommentera inlägget här: