Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

En klocka

Kategori: Allmänt

 Idag har jag bott i Norge i tre månader, och om ca två veckor resor jag till Plymouth, England, med jobbet och kollar läget! Jag fick beskedet om att flytta till Tønsberg två veckor innan jag helt plötsligt befann mig på min nya arbetsplats, i en ny stad, boende och arbetskamrater. Man vet aldrig vart vägen leder eller i vilken tid allt kommer att ske. Jag älskar att kolla i min relativt tomma 2014 kalender, och veta att den snart kommer att bli fylld av historier och händelser- så som min 2013 kalender blivit! Året 2013 kommer gå till historien för min del, kan jag lugnt säga!
 
 
Oavsett hur många gånger man har hört "ta vara på tiden" så är det lätt hänt att man bara ser förbi den. Helt plötsligt så är inte träden längre klädda i sina gröna utstyrslar, de är helt nakna. Frosten försvinner inte längre från marken eftersom solen går så lågt och försvinner innan jag ens hunnit hem från jobbet.
HUR går tiden så snabbt? Ett mysterium som människan själv har skapat. Det är ju trots allt vi som bestämt med hjälp av siffror och naturens regler hur många sekunder ett dygn ska ha, samt hur ofta det ska vara skottår.
Först står man där och ska börja i skolans förstaklass, och i andra sekunden har man studenthatten på huvudet. Ena sekunden står mamma bredvid och hjälper, i andra sekunden står man och ska försöka klara sig själv.
 
Jag njuter av varje sekund jag är här och älskar livet som bara den, trots alla tråkigheter som ibland kommer mellan livet och ens glädje.
Share on Facebook

Kommentarer

  • Julia säger:

    30stm 22 februari, skriv i kalendern <3 <3 <3 <3

    2013-11-18 | 20:46:00
  • Eleonora säger:

    Och snart kommer jultomten ;)

    2013-11-18 | 22:26:38
    Bloggadress: http://mylivingroom.blogg.se

Kommentera inlägget här: