Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

En kärleksförklaring mitt i allt

Kategori: Allmänt

Satt och snackade med mamma på skype nyss. Jag bollade mina tankar kring att kanske gå en baskurs i att göra naglar på ett mer avancerat sätt samt köpa ett kit (innehållande gel, lampa, penslar, filer och dekorationgrejer osvosv) med henne, men så insåg jag att det skulle bli aaaaallt för dyrt. I detta skypesamtal så bad jag henne om råd ifall jag ska skippa allt... eller bara testa med ett litet primitivt nybörjarkit för några hundra kronor på ebay (ha ha) som jag hittat samt bara kolla på några av de miljontals steg-för-steg videos som finns på youtube hur man gör!
Som en uppmuntran och present till mig nu mitt i höstmörkret så erbjöd mamma sig att betala det! Ett kit som jag egentligen skulle kunnat köpa själv, men där dom pengarna just nu måste prioriteras till att betala min mobilräkning. Åh så glad och tacksam jag är!!
 
Tusen tack för allt stöd jag får ifrån både dig och pappa om att göra det jag tycker är kul och drömmer om att göra! Jag blir så otroligt uppmuntrad och peppad av er! Utan er skulle jag aldrig varit där jag är idag. Jag skulle aldrig vågat gå utanför min bekvämliga zon, och istället bara följt jantelagen. "Kör på" och "just do it" är något som man alltid blivit inpumpad med i från hemmet. Utan det positiva tänkandet som alltid funnits under vår familjs hustak så skulle vi aldrig segrat alla de krigen som försökt att attakera oss alla på olika sätt, som familj och på individuella plan. 
 
Jag vågar inte ens tänka på hur det skulle varit ifall ni, mamma och pappa, inte var födda till krigare. Jag vågar inte tänka på hur det skulle varit ifall ni inte kunnat lära mig hur man ska slipa sitt svärd, fäktas och gå ut i stid. Ni har lärt mig, och lär mig fortfarande, till att bli den bästa soldaten någonsin. 
Jag älskar er <3 
Ni är bäst!
Jag saknar er.
Vi ses snart :D
 
Här är mammas blogg! :)
Share on Facebook

Kommentarer

  • Eleonora säger:

    Bästa, bästa Ester!!!!!
    Tack för de fina orden. Vi bloggar och kör på, uppmuntrar och stöttar varandra. Så underbart att vara en familj :)))))))))))

    Svar: Tack själv <3
    Ester Lahti

    2013-11-06 | 23:25:47
    Bloggadress: http://mylivingroom.blogg.se
  • Eleonora säger:

    Vad är trackbacks och permalänk ?

    Svar: bara Gud vet :) haha skoja
    Ester Lahti

    2013-11-06 | 23:27:02
    Bloggadress: http://mylivingroom.blogg.se

Kommentera inlägget här: