Share on Facebook

semesterfester.blogg.se

Hoppade på fel buss

Kategori: I min egna värld

 
 
Satte mig på bussen från stan för att åka hem och kunde inte förstå varför det var så lite folk på den.. Aja skitsamma, fett skönt tänkte jag.
När jag åker buss och lyssnar på bra musik så befinner jag mig långt borta i mina dagdrömmar gör jag stordåd och skriver historia.. 
Mitt i allt detta så börjar mina redan öppna ögon se verkligheten igen. Haha VAD HÄNDER??! Råkade hoppa på expressbussen mot Sandefjord (tänk dig att jag åker från Uppsala C och ska till sunnersta, istället hamnar jag i Stockholm...). Istället för att bli irriterad som jag säkert skulle blivit ifall jag hade haft fullt schema så börjar jag skratta för mig själv. Så typiskt mig hahaha. Men vad gör det att få sitta i bussen en timme eller två och bara få drömma sig bort? Får ju besöka en ny stad på köpet! Trots min extrema ryggverk, snart fulla kissblåsa och min tomma mage så löser det sig på ett eller annat sätt.
 
Den känslan att jahaaaa det är nu jag ska flyta med i det som händer och bara gilla älska läget!
Den känslan att känna att man har all tid i världen.
Den känslan att inte veta vart man ska.
Precis den känslan, är något man får smaka på tok för sällan.
 
 
 
 
 
Share on Facebook

Kommentarer


Kommentera inlägget här: